Välkommen!

Dagens citat

Jag planerade allt i detalj, men så kom själva livet emellan. ~ Okänd

Viktiga nyheter om smilies, filer, avatarer!

Här pratar vi om hur man kommer igång! Välkommen in!

Moderator: Moderatorer

Viktiga nyheter om smilies, filer, avatarer!

UNREAD_POSTav tinaw 11 05 01, 4:27

Hej på er!

Nu har vi jobbat om forumet en hel del. Kom gärna med ris och ros och allra helst glada hejarop, för det här har tagit en halv evighet att få till. *pust*

Lite om ändringarna kommer här. Fråga eller kommentera jättegärna!

Forumets utseende
Det mest iögonfallande är att designen är annorlunda, hoppas ni vänjer er snart :D. Det finns några fler att välja på i er personliga kontrollpanel, titta gärna där. Stilen som vi hade förut på forumet fungerar tyvärr inte längre på grund av uppdateringar, så

Filer och listor raderade
Tyvärr hade vi fått ett fel som inte gick att fixa och det är därför våra filer och listor varit borta ett längre tag. :S Jag har rensat kategorin helt och ni är välkomna att lägga upp nya filer, listor och allt annat som vi kan ha nytta av. Hoppas på era insatser här!!! 8)

Smilies tillbaka
Jag har äntligen, i och med den här sista forumflytten, fått smilies att fungera igen. Jag har inte hunnit lägga in alla gamla smilies, men det kommer vartefter. Nu finns i alla fall en grunduppsättning med de allra vanligaste, och det känns HÄRLIGT! Hoppas ni är lika glada som jag! :D

Moderatorer sökes
Jag skulle behöva ett par moderatorer till som kan hjälpa mig att städa i forumet. Det börjar bli rätt mycket väldigt gamla anslag och trådar som är inaktuella. Vem vill

Dags att ladda upp nya avatarer!
Våra avatarer, användarbilder, har förkommit på vägen. Ett tag har vi kört utan i väntan på lite fix och trix, nu är forumet klart på bildsidan och den som vill får väldigt gärna ladda upp en egen avatar igen!

Bjud in alla ni känner
Till sist en liten bön: Forumet har inte varit så aktivt under tiden grejer inte har funkat. Nu tror och hoppas jag att det ska fungera som det brukade och kanske till och med ännu lite bättre ;), så nu är tiden att bjuda in gamla och nya användare och sprida till alla ni känner att skrubba är tillbaka. :D

Välkomna till det nya forumet! Hoppas att ni ska trivas! Och tack för att ni gör det levande :D, jag uppskattar det mycket.

/Tina
Användarvisningsbild
tinaw
Forum Admin

Re: Viktiga nyheter om smilies, filer, avatarer!

UNREAD_POSTav Liza 11 05 01, 6:10

Men Oj så snyggt!!
Fräscht och modernt! :D
Bra jobbat!!
**Liza**
Min pyssliga blogg

"I wanna be Bree Van der Kamp"
Användarvisningsbild
Liza
Skrubbare

UNREAD_POSTav Slarva 11 05 01, 8:12

Oj, vad fint det är här! *väldigt glad smiley som gör tummen upp*
Ett steg i taget...
Användarvisningsbild
Slarva
Pyntare

UNREAD_POSTav Åsa72 11 05 01, 8:47

Jag är här, och jag har varit här under "pausen", men inte skrivit så mycket då. Men nu hoppas och tror jag att det blir mer fart och skriverier igen. Tusen tack för att du / ni fixar och trixar. *kram*
Maken J, dottern F -98, dottern C -00, sonen S -02. Bor i ett hus som aldrig tycks bli färdigt.

Mitt motto - Var ska på sin plats och Ingenting är omöjligt!

" Ingen ligger på sin dödsbädd och ångrar att dom inte gjorde mer hushållsarbete när barnen var små”
Användarvisningsbild
Åsa72
Putsare

UNREAD_POSTav pysselmia 11 05 02, 6:45

Gillar nya utseeendet! Jag är glad och tacksam för allt jobb du lägger ner på sajten.
Hoppas på mer forumfart (fast det tycker jag redan det blivit) och att nya listor laddas upp.
Ett litet steg är bättre än att vara stillastående.
Att falla är att lära sig något - konsten att resa sig och fortsätta.
Användarvisningsbild
pysselmia
Skrubbare

UNREAD_POSTav anilov 11 05 02, 9:49

Kul att det händer lite! Ska försöka vara inne lite mer, måste ju lära nmig hitta här igen :mrgreen:
anilov

UNREAD_POSTav trolliz 11 05 02, 6:32

Men jösses Tina, vilket jobb du har lagt ner.......................och vad fint det blev!

Ska bli spännande att att se filer, listor, avatarer och annat smått och gott nu!

Tack för att du fixar till det så bra! :D
trolliz

UNREAD_POSTav missX 11 05 02, 10:10

Vilket superjobb du gjort Tina :D !

Ser superbra ut! Nu får vi se till att få igång farten här ordentligt.

Kram
-Maria
-Maria med:
8 småtroll (fast flera av dom vill nog inte kallas småtroll längre)
1 bus border collie
4½ katter (den halva bor mest hos grannen nu för tiden)
5 kaniner
4 hästar (3 islänningar + 1 shettis)
missX
Putsare

UNREAD_POSTav magnooli 11 05 03, 9:14

Heja heja, vilket jobb du gjort! :D
Jag som vart rädd för att skrubba skulle damma igen, men nu hoppas jag att det kan bli lite fart igen. 8)
Jag ska försöka dra mitt strå till stacken iaf. :mrgreen:
Det jag inte gjorde idag kan jag göra imorgon men jag gjorde igår kan jag njuta av idag.
Användarvisningsbild
magnooli
Skrubbare

UNREAD_POSTav tinaw 11 05 03, 9:52

Är det någon som vill vara moderator - i alla fall ett tag? - och damma bort alla gamla trådar av typen "februarirensning 2009" och "forumflytt om några dar"?

*pretty please*
Användarvisningsbild
tinaw
Forum Admin

UNREAD_POSTav Åsa72 11 05 03, 3:17

Hur funkar sådant? Relativt dåligt insatt i data-världen när det gäller teknik. Men beredd att göra ett försök...
Maken J, dottern F -98, dottern C -00, sonen S -02. Bor i ett hus som aldrig tycks bli färdigt.

Mitt motto - Var ska på sin plats och Ingenting är omöjligt!

" Ingen ligger på sin dödsbädd och ångrar att dom inte gjorde mer hushållsarbete när barnen var små”
Användarvisningsbild
Åsa72
Putsare

UNREAD_POSTav htm 11 05 03, 8:23

Fint blev det.
Jag har inte varit inne på några dagar och fundera först om jag hade hamnat fel :oops: men sen så såg jag överst "Skrubba Röja, rensa, städa, skrubba, putsa, pynta, påta" och då konstaterade att jag var nog rätt iallafall.

Och jag säger precis som Åsa72, hur fungerar det då? Hur mycket kunskap behöver man?
Ett nytt år med nya möjligheter och försök med att rensa och röja upp här hemma.
htm
Putsare

UNREAD_POSTav tinaw 11 05 04, 3:21

:D Att ha moderatorrättigheter funkar så att bredvid foruminlägg och på andra ställen i forumet syns det upp några extra knappar, typ "ta bort inlägg" och "flytta inlägg". Man får tillgång till moderatorforumet, det dyker upp i forumindex och bland nya inlägg osv. För övrigt är det inget som ser särskilt annorlunda ut.
Användarvisningsbild
tinaw
Forum Admin

UNREAD_POSTav pian 11 05 04, 7:03

:D :D :D Jag har saknat de uttrycksfulla gubbarna och oj, vad fint det är!
Jag tyckte viss text hade blivit lite småttig och suddig (gamla ögon, ni vet) så jag bytte till något som visst heter "subbrown 2" och det blev jättebra!
[size=150]Tack så mycket Tina![/size Du är värd en hel hög med blommor!

:D :D pian PS när du får tid - jag märkte nu att jag inte kunde ha både stor text och färg
jag har försökt några gånger med tacket, men det blev antingen stort eller färgglatt
pian
Putsare

UNREAD_POSTav erisara 11 05 04, 8:42

Vad snyggt det blev! :tumup:
erisara
Skrubbare

Nästa

Återvänd till Kom igång